Pronel bvba - Relatiegeschenken

U bent hier: Home » Nieuws » nieuwsberichten » De kracht van product media

De kracht van product media

E-mail Afdrukken PDF

De kracht van product media

Omdat gifts & premiums meer dan terecht een plaats verdienen naast de conventionele kanalen zoals de geschreven, audiovisuele, digitale en sociale media werd de term ‘product media’ in het leven geroepen.

Promotieartikelen, premiums en relatiegeschenken communiceren immers ook een boodschap maar doen dat op een tastbare manier, aan de hand van een voorwerp, een promotioneel product.

Wie zijn merk wil versterken, doet er goed aan om product media een prominente rol te laten spelen in zijn campagne. Product media hebben immers een veel grotere impact dan je op het eerste zicht zou denken. Volgens een studie van het Duitse DIMA Marktforschung bereik je een groter publiek met een effect op langere termijn en met een grotere frequentie dan vele andere marketinginstrumenten.

Zo bereik je via product media maar liefst 88% van de bevolking boven 14 jaar. Bovendien bereik je een langdurig effect: product media worden gemiddeld twee jaar bewaard en in deze periode worden ze gemiddeld één maal per dag gebruikt.

Anderzijds toont de studie ook aan dat wie een promotioneel geschenk ontvangt, de naam van het merk gemiddeld tweemaal beter onthoudt dan na het zien van een TV spot (57% ten opzichte van 28%).

Bekijk de resultaten hier en overtuig jezelf!

Deel dit bericht ...